După discuţii care au durat ani de zile, companiile de asigurare vor dezvolta în curând două dintre proiectele fundamentale pentru viitorul asigurărilor auto.
Despre construirea unei baze de date comune şi despre aplicarea sistemului Bonus-Malus pentru toate categoriile de asigurări auto, reprezentanţii pieţei de asigurări din România au discutat de aproximativ şapte ani, însă rezultatele abia încep sa devină vizibile. Mai mult, nivelul ridicat al daunelor înregistrate pe clasele de asigurări auto a generat nevoia de cunoaştere al istoricului clienţilor de către companiile de asigurări. Astfel, la începutul anului trecut, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a introdus sistemul Bonus-Malus pentru poliţele obligatorii de răspundere civilă auto, acesta având ca suport de aplicare baza de date CEDAM. Aşadar, baza CEDAM a devenit singurul sistem comun de evidenţă a clienţilor construit până în prezent, dar şi în acesta există incoerenţe. Explicaţiile sunt multiple: fie din lipsa furnizării datelor de către companiile de asigurări, fie din cauza erorilor umane în momentul introducerii informaţiilor sau chiar inadvertenţele generate de către erorile de sistem.
Baza CEDAM, aflată în administrarea CSA a eliminat nevoia ca informaţiile privind poliţele RCA să circule de la un asigurator la altul, în încercarea de a identifica clienţii păguboşi care puteau trece cu uşurinţă de la o companie la alta fără să li se cunoască istoricul şi, în consecinţă, se li mărească prima de asigurare. În ţările dezvoltate, astfel de sisteme funcţionează deja de mai mult timp, atât pentru RCA, cât şi pentru Casco, astfel încât istoricul de daune al unui şofer este cunoscut de către toate companiile de asigurări din acea piaţă. Mai mult decât atât, acestea sunt corelate cu bazele de date ale Poliţiei, încât prima de asigurare este calculată şi în funcţie de cazierul rutier al f