Cesarom mizează în acest an pe dublarea ratei de creştere a cotei de piaţă în condiţiile în care aceasta va raporta o scădere cu un procent de 10%, similar celui din 2010.
Producătorul de plăci ceramice de pe piaţa locală mizează în 2011 pe o creştere de 4 procente a cotei de piaţă, de la 38% în 2010, la 42% în acest an. În 2010, compania a înregistrat un business de 38,5 milioane de euro, în creştere cu 10% comparativ cu anul precedent.
"Interesul în creştere pentru produsele din portofoliu, lansarea celor şase noi colecţii şi majorarea numărului de parteneri la nivel naţional vor contribui la avansul cotei de piaţă în acest an", a declarat, într-un comunicat remis ieri redacţiei, Eduard Măcărescu, directorul de Operaţiuni al Cesarom.
În ceea ce priveşte piaţa locală de plăci ceramice, oficialul Cesarom estimează că aceasta va înregistra în acest an un recul de 10%, similar celui din 2010.
Anul trecut, conform estimărilor celui mai mare jucător autohton de profil, piaţa a raportat o valoare de 100 de milioane de euro şi un volum de 22 de milioane de metri pătraţi.
Pentru anul în curs, piaţa de gresie şi faianţă va ajunge, într-un scenariu optimist, la o valoare de 90 de milioane de euro şi un volum de doar 20 mil. mp.
"Comprimarea continuă a sectorului construcţiilor, scăderea numărului de proiecte rezidenţiale şi non-rezidenţiale şi întârzierile la finalizarea celor începute încă din anii precedenţi vor avea un impact negativ asupra pieţei. Contextul economic general şi scăderea puterii de cumpărare vor afecta, de asemenea, evoluţia pieţei", a subliniat Eduard Măcărescu. În acest context şi importurile de gresie şi faianţă vor scădea sub pragul înregistrat anul trecut, când au ajuns la 60% din piaţă.
Cesarom mizează în acest an pe dublarea ratei de creştere a cotei de piaţă în condiţiile în care aceasta va raporta o scăd