"Panasonic" Corp., cel mai mare producător mondial de televizoare cu plasmă, a raportat un profit inferior aşteptărilor pentru ultimele trei luni din 2010, din cauza pierderilor diviziei principale.
Profitul net al companiei japoneze a crescut cu 24% în intervalul octombrie - decembrie 2010, faţă de perioada similară din 2009, la 40 miliarde yeni (491 milioane de dolari). Analiştii preconizau 44,7 miliarde yeni. Câştigul diviziei principale, care produce aparatură audio-video, s-a redus cu 1%, la 39,9 miliarde yeni, în condiţiile în care vânzările de televizoare cu plasmă au scăzut cu 13%. Veniturile diviziei de componente s-au redus cu 81%, din cauza cererii slabe de cipuri pentru computere, televizoare şi aparate foto.
"Panasonic" nu va reuşi, probabil, să-şi realizeze ţinta de profit pentru operaţiunile din domeniul televizoarelor în semestrul al doilea fiscal, care se încheie în 31 martie, potrivit aşteptărilor directorului financiar Makoto Uenoyama.
Profitul operaţional al companiei a scăzut cu 5,6% în perioada octombrie - decembrie 2010, la 95,3 miliarde yeni, în timp ce analiştii estimau 105,5 miliarde yeni.
"Panasonic" vrea să vândă obligaţiuni de 500 miliarde yeni pentru refinanţarea datoriilor pe termen scurt.
ALINA VASIESCU "Panasonic" Corp., cel mai mare producător mondial de televizoare cu plasmă, a raportat un profit inferior aşteptărilor pentru ultimele trei luni din 2010, din cauza pierderilor diviziei principale.
Profitul net al companiei japoneze a crescut cu 24% în intervalul octombrie - decembrie 2010, faţă de perioada similară din 2009, la 40 miliarde yeni (491 milioane de dolari). Analiştii preconizau 44,7 miliarde yeni. Câştigul diviziei principale, care produce aparatură audio-video, s-a redus cu 1%, la 39,9 miliarde yeni, în condiţiile în care vânzările de televizoare cu plasmă au scăzut cu 13%. Venitu