Primăria Craiova şi Compania de Drumuri caută soluţii pentru a repara strada Ford, care a rămas în afara tuturor planurilor de reabilitare, după ce municipalitatea i-a schimbat numele din strada Caracal. Ultima idee este aceea a scoaterii străzii în afara Craiovei şi predarea ei către Compania de Drumuri, ca s-o repare aceasta pe bani europeni.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, a anunţat zilele trecute că va începe în această primăvară reabilitarea DN 6 Alexandria - Craiova. Drumul va fi modernizat în mare parte cu bani europeni (69,25%), finanţare nerambursabilă acordată prin Fondul European de Dezvoltare Regională. Diferenţa provine de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor şi CNADNR.
Numele străzii dăunează companiei
Compania Ford face de multă vreme lobby la nivel înalt pentru o astfel de arteră de circulaţie, pe unde să treacă tirurile încărcate cu maşini fabricate la Craiova. Teoretic, dacă nimeni nu contestă licitaţiile CNADNR, lucrările ar trebui să înceapă în 28 de zile de la adjudecare şi să se termine peste doi ani. Drumul modernizat însă nu va ajunge până la poarta producătorului auto din Craiova, ci doar până la intersecţia cu strada care duce la halta Banu Mărăcine, adică exact până unde acest drum este în administrarea CNADNR. Tocmai asta pare să fie una dintre problemele conducerii Ford, care şi-ar fi dorit să fie reabilitată şi porţiunea de drum din faţa uzinei.
De fapt, această porţiune de stradă - carosabilul, trotuarele şi linia dublă de tramvai - ar fi trebuit reabilitată de municipalitate, cu bani europeni. Bucata de şosea de la intersecţia cu bulevardul Decebal şi până la Dedeman fusese iniţial inclusă în Planul Integrat de Dezvoltare, care viza reparaţia străzii Caracal, de la intrarea în oraş