Dacia, marcă low-cost care susţine vânzările Renault, are probleme pe pieţele emergente, însă se bucură de succes în statele dezvoltate, unde cumpărătorii încearcă să facă economii, ceea ce erodează performanţele modelelor mai scumpe, potrivit Wall Street Journal (WSJ).
Renault a pornit în urmă cu şase ani să cucerească pieţele emergente cu o maşină accesibilă ca preţ şi cu dotări modeste. Acum, producătorul auto francez are probleme cu vânzarea modelului în unele state în curs de dezvoltare, precum India, însă maşinile sunt cumpărate de clienţi din ţările bogate care încearcă să economisească bani, ceea ce loveşte în vânzările de automobile mai scumpe ale Renault, notează Wall Street Journal.
Anul trecut, peste un sfert din vânzările Renault au fost reprezentate de modele fără pretenţii din categoria "entry", care costă mai puţin de două treimi din preţul unei maşini standard echivalente.
Grupul a vândut anul trecut 684.882 de maşini din variantele low-cost, jumătate din acestea fiind reprezentate de maşini marca Dacia, livrate în principal pe pieţele europene, restul fiind modele low-end Renault, destinate statelor emergente.
"Nu aşa se aştepta Renault să fie", potrivit Wall Street Journal.
Dacia a fost destinată pieţelor emergente, iar Europa de Vest era o idee secundară, a afirmat Tim Urquhart, analist la IHS Global Insight.
"Europa de Vest a devenit un succes mai mare decât s-a anticipat", a adăugat el.
La puţin timp după lansarea producţiei modelului Logan, produs de Dacia în România, importatori independenţi au început să cumpere maşinile pentru a le vinde în statele vestice. Un an mai târziu, chiar Renault vindea modelul pe aceste pieţe, însă la preţuri fixe, fără oferte speciale, pentru a menţine marjele.
Cu toate că preţuri mai mici înseamnă profituri mai reduse pentru fiecare autovehicul, şeful programului entry