Strategia grupului francez Renault pentru perioada 2010 – 2013 include investiții de 5,7 miliarde de euro destinate modernizării și creșterii capacității uzinelor sale din Europa.
40% din suma menționată vor fi folosite pentru fabricile din Hexagon. Conform Financial Times, grupul va face aceste investiții în ciuda propriilor estimări care arată o scădere prelungită a vânzărilor din această zonă a lumii. „Renault are nevoie de uzine competitive, adaptate piețelor în care operază” se arată în comunicatul privind „Startegia Industrială” a companiei, document dat publicității miercuri. În partea de vest a continentului, Renault se va axa pe produse cu o valoare adăugată mare, vehicule din clasele medii și superioare, comerciale ușoare și mașini electrice, în timp ce pentru restul lumii miza este pusă pe extinderea capacităților și pe adaptarea produselor la caracteristicile piețelor de desfacere. „Performanțele și competitivitatea fabricilor noastre vor fi cruciale pentru succesul noului plan industrial care va intra în vigoare. Strategia ne va permite să ne ajustăm producția la cererea mondială, fără a închide uzine și fără să facem disponibilizări”, a declarat Carlos Ghosn, președinte și CEO al Renault.
Franța va fi baza producției de vehicule electrice
Odată cu intrarea în producție a modelului electric ZOE la Flins și a lui Kangoo ZE la Mauberge, până în 2015 circa 80% dintre mașinile electrice vândute la nivel mondial de Renault vor fi produse în Franța. Peste doi ani centrul de producție al bateriilor de la Flins va deveni operațional și va avea o capacitate instalată de 100.000 de unități pe an. Pentru uzina din Sandouville, șeful Renault a alocat producția unui nou vehicul comercial a cărui cadență estimată este de 100.000 de unități anual. În același timp, uzina de la Douai, va avea în sarcină, începând cu 2014, dezvoltar