Dior
La Paris, 20 de defilări de modă în trei zile, în care marile nume nu abandonează scena haute couture, considerând-o nu numai o floare la ureche, dar şi o importantă ocazie pentru publicitate. A devenit deja o tradiţie ca, odată cu acest prilej, să fie lansate şi accesorii preţioase pentru inaugurarea diferitelor evenimente şi, ca o pre-scenă, să fie aduşi tineri creatori din toată lumea, dornici de a capta interesul observatorilor internaţionali. Haute couture se reînnoieşte, dar nu vrea să-şi piardă rădăcinile. Vechiul se îmbină cu noul în căutarea de forme ideale.
Fiecare creaţie a avut un nume, de la "Belle Epoque" sau "Moulin Rouge" până la "Anarchy in UK", şi au fost aplaudate, printre alţii, de Catherine Deneuve şi Pedro Almodovar. Un lux de ieri pentru creaturi dintr-un alt timp, cu un efect voit anti crah, anti criză.
Lagerfeld aduce un omagiu frumuseţii feminine
O colecţie care, fără îndoială, va câştiga potul în perioada balurilor şi căsătoriilor princiare din Anglia şi Monaco. Totul este flatant, proaspăt, fluid. "În 1923, Marie Laurencine i-a făcut un portret lui Chanel pe care aceasta nu a mai vrut să-l cumpere. Laurencine l-a păstrat. Paleta actualei defilări este inspirată din el", a explicat Karl Lagerfeld. Manechinele au aerul unor căprioare, cu ochii subliniaţi cu negru şi părul prins într-un coc neelaborat, cu o panglică neagră sub bărbie, înnodată la ceafă. Broderiile, ca nişte fire de zahăr, captează lumina, scânteiază. Fustele din şifon, cu o centură pe şolduri, sunt ultra-cool. Peste jeans cu nasturi fantezi la gleznă, un T-shirt de tul cu broderie ca o reţea de cristal. Pantaloni apar de sub o rochie cu centură pe şolduri, în culoarea "guşă de porumbel", roz, acvamarin sau în nuanţe lăptoase de calcedonia împrumutate de la bijuteriile create de Suzanne Belperron, altă pasiune a lui Karl. Balerini din satin negru cu ba