Bouraoui Ben Redjeb, preşedinte de onoare al Federaţiei Agenţiilor de Turism (Zona Centru-Sahel) din Tunisia, crede că televizarea violenţelor din ţara sa a fost o publicitate neaşteptată. Sursa: REUTERS
Într-o ţară care a adunat, în urma ultimelor cifre, din 2009, peste şapte milioane de turişti, violenţa în stradă nu e chiar o reclamă prea bună. Cu toate astea, acum, cât ochii lumii sunt aţintiţi spre Egipt, în Tunisia, punctul de plecare al revoltelor din lumea arabă, operatorii turistici văd partea plină a paharului: cred că libertatea nu le poate face rău cu nimic şi, mai pragmatic, că toată zbaterea violentă de la TV e de fapt benefică, că "Revoluţia de Iasomie" poate deveni atractivă pentru turişti.
Când vine vorba de turismul după revoluţie, tunisianul Bouraoui Ben Redjeb e prudent, diplomat şi pare că ştie ce spune. Are 74 de ani, lucrează în turismul tunisian de 45, practic de când s-a înfiinţat şi Federaţia Agenţiilor de Turism (Zona Centru-Sahel) pe care a condus-o ca preşedinte activ timp de 16 ani. Până acum ceva vreme, când a devenit preşedinte onorific.
Bouraoui Ben Redjeb a prins şi dictatura şi zilele proaspete de libertate. Prin urmare, Bouraoui Ben Redjeb e optimist. Trebuie să fie. Într-o ţară care, practic, trăieşte din turism, dacă te afli în aşteptarea unui sezon atipic, după proteste în stradă şi teorii că islamiştii radicali pândesc puterea, să rămâi optimist e esenţial. La fel e şi să te gândeşti că locuinţele dictatorului fugit pot deveni, de exemplu, muzee.
MARI SPERANŢE DUPĂ HAOS
"Revoluţia tinerilor noştri nu va fi niciodată o ameninţare la adresa turismului"
EVZ: Cum aţi văzut, ca om implicat în turism toată viaţa, protestele recente din ţara dumneavoastră? Ca pe o ameninţare la adresa unei foarte importante surse de venit sau ca pe un semn bun pentru afaceri?
Bour