Furnizorii de telefonie fixa, mobila, internet si servicii TV vor avea obligatia ca in datele statistice pe care le transmit de doua ori pe an catre autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM) sa raporteze si numarul de clienti pe care i-au pierdut, se arata intr-un proiect de decizie supus consultarii publice joi de catre institutia mai sus amintita. Doar furnizorii de servicii TV vor trebui ca in cazul numarului de clienti pierduti sa raporteze si mediul din care provin acestia, urban sau rural. O alta modificare propusa este aceea de a se comunica si veniturile obtinute de operatorii telecom din vanzarea de echipamente sau servicii asociate furnizarii de retele sau servicii de comunicatii electronice, cum ar fi: vanzarea de terminale, centrale telefonice, routere, modem-uri, USB-uri etc.
Modificarile propuse in raportarea pe care o fac operatorii telecom:
Furnizorii care ofera servicii de telefonie fixa sau cu mobilitate redusa vor raporta numarul de abonati, de linii si de venituri din abonamentele aferente in functie de categoria de clienti (persoane fizice sau juridice), de mediul in care au fost instalate liniile de acces (urban sau rural), precum si in functie de tehnologiile de acces. Traficul si veniturile aferente vor fi raportate, de asemenea, in functie de categoria de clienti care le-a generat, respectiv persoane fizice sau juridice.
Toti furnizorii de retele publice cu acces la punct fix vor raporta numarul de gospodarii cablate, indiferent de serviciile pe care le furnizeaza utilizatorilor finali (servicii de telefonie la puncte fixe, servicii de acces la internet, retransmisia programelor audiovizuale), in functie de suportul prin care utilizatorii finali sunt conectati la retele. De asemenea, se va raporta si gradul de acoperire a teritoriului/populatiei cu retele radio analogice terestre, DVB-T si WiMax. @N_P