Fiecare contribuabil care vrea să vadă cum funcţionează sistemul poate completa şi transmite on-line la Fisc formularul 112 până pe 7 februarie. Sursa: EVZ
Intraţi pe site-ul Fiscului, www.anaf.ro, şi daţi click chiar pe prima pagină pe "Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, D112". Apoi, alegeţi al treilea rând după titlul "Prezentare formular 112" şi apăsaţi pe "PDF inteligent".
Se va deschide declaraţia unică în variantă de test pe care o puteţi completa chiar acum şi, dacă aţi achiziţionat un certificat digital calificat, o puteţi chiar trimite către Fisc.
Însă va fi doar un test, deoarece instituţia nu va lua în considerare informaţiile care intră în sistem până luni, 7 februarie, ora 9.00 dimineaţa. "La încheierea perioadei de exersare, sistemul informatic va fi reiniţializat, respectiv vor fi şterse fişierele şi golite bazele de date create în perioada simulării", spun reprezentanţii Fiscului.
Însă după ce se dă startul la perioada de depunere, toţi contribuabilii activi care au salariaţi, circa 450.000-470.000, conform estimărilor oficialilor Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), vor trebui să completeze şi să transmită declaraţia la administraţia financiară până pe 25 februarie.
Instrucţiuni de completare
După ce completaţi datele de identificare ale angajatorului, trebuie să treceţi la cele ale angajaţilor. Acest formular "inteligent" generează automat valoarea contribuţiilor sociale după ce scrieţi salariul brut al salariatului. După validarea unui angajat se poate trece la următorul. Impozitul pe venitul din salarii trebuie completat separat. La final, daţi click pe "Validare" şi, dacă documentul a fost completat corect, veţi primi un mesaj de confirmare. În caz contrar, veţi găsi