Piaţa locală a scăzut cu 5% în 2010, la 75 milioane de euro
Apariţia construcţiilor noi ar putea duce la o revigorare a sectorului în acest an
Piaţa locală de învelitori va avea şi anul acesta, ca şi în ultimii doi ani, un singur segment care va conta ca cerere, cel al renovărilor, din moment ce construcţiile noi întârzie să apară, ori o fac foarte greu. Astfel trei sferturi din comenzile pentru învelitori din acest an vor fi generate de renovări. Valoarea totală a pieţei de învelitori din România în 2010 a fost de 75 de milioane euro, din care acoperişurile metalice au deţinut anul trecut o pondere de 50% din totalul acestei pieţe, a anunţat ieri producătorul de ţigle metalice Ruuki România. Comparativ cu anul precedent ponderea vânzărilor de învelitori metalice tip ţiglă în ansamblul pieţei de acoperişuri s-a diminuat cu aproximativ 5%. "Pentru acest an estimăm o uşoară scădere în ceea ce priveşte ponderea comenzilor pentru lucrările de renovare şi implicit o creştere a construcţiilor noi. Astfel, raportul în vânzări ar putea fi de 75% pentru lucrările de renovare şi 25% pentru construcţiile noi. De asemenea, preconizăm că în 2011 vom asista la o uşoară revigorare a pieţei de învelitori din România", a mai adăugat Zoltan Szoke, Business Manager divizia Roofing, a Ruuki România.
Ruuki România a avut o creştere de 8% a vânzărilor de ţiglă metalică
Filiala locală a grupului finlandez Rautaruukki a înregistrat în 2010 un avans de 8% al vânzărilor de ţiglă metalică, comparativ cu anul precedent. Lansările de noi produse, prezenţa puternică pe segmentul de renovări, investiţiile în comunicare şi reţeaua vastă de distribuitori au fost factorii de susţinere a acestei creşteri.
Învelitorile metalice deţin o pondere de 16% din vânzările totale realizate de Ruukki în România. Principalele grupe de produse comercializate de Ruuk