Rezultatele financiare ale Vodafone România arată că atât veniturile companiei, cât și numărul de clienți sunt în scădere. În ultimul trimestru din 2010 veniturile din servicii au înregistrat o scădere de 9% față de același trimestru al anului precedent.
Venitul mediu pe utilizator (ARPU) în acest trimestru a fost de 6,2 euro, dar valoarea indicatorului a fost afectată și de reclasificarea unor categorii de venituri. Conform reprezentanților Vodafone, dacă se elimină efectul acestor ajustări contabile, nivelul ARPU ar fi 6,7 euro. Oricum, se remarcă o scădere față de trimestrul anterior, când compania a raportat un ARPU de 6,8 euro, dar și față de același trimestru al anului precedent, când venitul mediu pe utilizator a fost de 8,1 euro.
Asta în condițiile în care traficul total de minute a crescut constant pe parcursul ultimilor doi ani. Astfel, în perioada septembrie – decembrie 2010, clienții Vodafone România au vorbit 4,075 milioane de minute, în scădere față de cele 3,94 milioane din trimestrul anterior și cu 479.000 mai puțin decât ultimele trei luni ale anului 2009.
Compania a raportat, pentru 31 decembrie 2010, 9.804.000 clienți, în scădere față de cei 9.839.000 clienți de la finalul lunii septembrie. Numărul utilizatorilor este însă în creștere în față de finalul lunii decembrie 2009, când operatorul a raportat 9.663.000 clienți. Clienții serviciilor preplătite au reprezentat 62,1% din baza totală de clienți, iar cei ai serviciilor pe baz de abonament, 37,9%.
Altfel spus, concurența mare pe preț și abonamente cu cât mai multe minute incluse își arată, pe termen lung, efectul pozitiv asupra creșterii numărului de clienți, dar afectează negativ rezultatele financiare. Vodafone România a înregistrat, anul trecut, venituri totale de 816 milioane lire sterline (957 milioane euro), în scădere cu 16% față de anul