Pentru prima dată, un oficial Renault admite că decizia de a construi uzina din Maroc a fost luată în detrimentul majorării capacității instalate a fabricii din România. O Dacia mai mică decât Sandero este în stand-by.
Prezentarea noului plan industrial al Renault a dat posibilitatea presei să intre în contact cu oficiali ai grupului francez. Deși în documentul oferit presei nu este pomenit deloc numele Dacia și nici România, Gerard Detourbet, vice-președinte Renault însărcinat cu programului „entry-level” (Logan) a declarat că, în faze succesive, noua uzină a grupului din Tanger va putea atinge o capacitate maximă de 350.000 de unități.
„Capacitatea maximă a celor două linii de asamblare de la Tanger va fi de 350.000 de unități, ca și la Pitești”, a spus Detourbet. Interesant este că, pentru prima dată, un oficial Renault admite că decizia de a construi o nouă uzină în Maroc a fost luată în detrimentul majorării capacității instalate a uzinei din România: „Cu Piteștiul funcționând la capacitate maximă, am fost nevoiți să ne întrebăm dacă să creștem capacitatea din România sau să construim o nouă uzină în altă parte. Așa a apărut ideea cu Tanger”.
Conform AutomotiveNews Europe, oficialul Renault nu a oferit însă nici un detaliu despre motivele care au favorizat Marocul în detrimentul României.
În ceea ce privește ideea de a comercializa Duster pe piața din China, aflată în plină majorare a vânzărilor, oficialul Renault a declarat că ar fi foarte dificil pentru o marcă low-cost străină să se confrunte cu producătorii locali. Un alt amănunt dezvăluit de Gerard Detourbet este că, în viitor, și Dacia va avea modele electrice: „Dacia electrică va veni”, a spus oficialul neuitând însă să adauge că asta nu se va întâmpla înainte ca modelele Renault de acest fel să ajungă la o producție de masă.
Dacă Duster nu merge încă în China, dar