Magnatul media Rupert Murdoch, liderul consorţiului News Corporation, a lansat miercuri, la New York, ziarul The Daily, conceput exclusiv pentru tableta iPad realizată de Apple, informează AFP, potrivit Mediafax.
"iPad-ul cere să ne reinventăm complet meseria", a declarat Murdoch, în cadrul conferinţei de lansare a ziarului digital, care a avut loc la muzeul Guggenheim din New York. Murdoch a promis că va îmbina toate calităţile presei quality cu noile posibilităţi oferite de tehnologia informatică, rezultând "un jurnalism de teren competitiv, o bună coordonare şi o abordare sceptică".
Cotidianul digital a fost realizat de o echipă de circa 100 de profesionişti recrutaţi de la cele mai bune publicaţii americane, precum The New Yorker, Forbes şi New York Post.
În primele două săptămâni de la lansare ziarul va fi gratuit, iar apoi va costa 99 de cenţi pe săptămână sau 40 de dolari pe an.
"Nu există hârtie, nu există prese, nici camioane (...), iar de aceste economii vor beneficia cititorii", a declarat Murdoch pentru a justifica preţul foarte mic al ziarului.
Potrivit magnatului, cotidianul The Daily beneficiază de un buget de 30 de milioane de dolari şi producţia sa costă mai puţin de jumătate de milion de dolari pe săptămână.
Primul număr al ziarului are pe prima pagină un material despre situaţia din Egipt. De asemenea, ziarul include un interviu cu un fost consilier economic al lui Barack Obama, Peter Orszag, precum şi un articol despre Natalie Portman şi sarcina sa.
Redactorul-şef al publicaţiei este Jesse Angelo, fost patron al tabloidului New York Post. Întrebat dacă ziarul este un quality sau un tabloid, Angelo a declarat că The Daily este un ziar pentru toată lumea, care are ambiţia de a face oamenii "să gândească şi să zâmbească".
Prin acest nou ziar, Murdoch vrea să dovedească posibilitatea implementării unui nou