Miercuri s-a lansat primul ziar digital exclusiv pentru iPad, "The Daily", în care companiile media sunt gata să investească şi care se doreşte a fi "salvatorul industriei media".
La lansarea din New York a cotidianului "The Daily" , Rupert Murdoch , preşedintele grupului media News Corp, a descris iPad ca un dispozitiv menit să schimbe modul în care este percepută şi se face presa. "Sunt convins că în epoca revoluţiei tehnologice există loc pentru o voce nouă", a declarat Rupert presei.
"The Daily" va putea fi vândut exclusiv prin iTunes, platforma de vânzări a Apple, la pretul de 0,99 de euro pe saptămână. Publicatia va include conţinut multimedia, cum ar fi filme HD şi imagini panoramice interactive, şi va avea până la 100 de pagini în fiecare zi.
Compania de consultanţă Deloitte estimează că firmele vor cumpăra mai mult de zece milioane de iPad-uri în acest an, în timp ce analiştii Gartner sunt de părere că vânzările iPad vor creşte de la 19,5 milioane de dispozitive vândute în 2010, la 55 de milioane în 2011.
News Corp a angajat circa 100 de oameni să lucreze pentru" The Daily", inclusiv jurnalisti cu vechime de la ziare precum New Yorker, Forbes sau New York Post.
Rezultatele raportului pentru Reynolds Journalism Institute care au arătat că în următoarele şase luni un grup semnificativ de persoane va renunţa la abonamentul la ştiri pe care îl are în prezent şi va trece la iPad. Acest lucru va avea un impact puternic asupra publicaţiilor tipărite care urmează déjà un curs descendent, scrie CNN.
Pentru a naviga prin continutul "The Daily", utilizatorii vor avea acces la un mod de vizualizare care permite afişarea mai multor pagini simultan, iar toate articolele vor include şi o variantă audio.
De asemenea, fiecare articol va putea fi împărtaşit contactelor de pe reţelele de socializare Facebook şi Twitter, i