Producatorul de materiale de constructii Ruukki Romania, sucursala grupului finlandez Rautaruukki, apreciaza ca piata de invelitori (tigle) a atins o valoare de 75 de milioane de euro anul trecut.
In totalul pietei, vanzarile de tigle metalice au avut o pondere de 50%, echivalentul a 37,5 milioane de euro.
Marian Pirvu, vicepresedintele Ruukki Construction pe Romania si Bulgaria estima, intr-un interviu acordat recent Wall-Street.ro, ca piata de piata de tigla metalica a suferit o contractie de aproximativ 15% in 2010.
Compania a inregistrat o cifra de 37,3 milioane de euro anul trecut, in crestere cu 13% fata de 2009, pe fondul comercializarii produselor la export, precum si cererii ridicate din zona rezidentiala si din randul dezvoltatorilor de proiecte logistice.
Ruukki a castigat anul trecut un contract de doua milioane de euro la viitorul centru logistic al lantului de supermarketuri Mega Image, care va fi amplasat in orasul Popesti-Leordeni (Ilfov).
Oficialii producatorului de materiale de constructii nu au dorit sa spuna care este cota de piata detinuta de companie pe segmentul de tigla metalica, dar au precizat ca vanzarile au inregistrat un avans de 8% in 2010, comparativ cu anul precedent.
Majorarea vanzarilor s-a datorat lansarilor de noi produse, extinderii prezentei pe segmentul de renovari si investitiilor in comunicare.
“(2010 – n.red.) A fost un an in care proiectele noi au lipsit, in schimb a existat un interes deosebit pentru proiectele de renovare a cladirilor. Noi ne-am orientat catre clientii care au realizat lucrari de renovare, drept urmare 80% din vanzarile realizate de companie in 2010 vizeaza produse achizitionate pentru inlocuirea vechilor acoperisuri”, a declarat Zoltan Szoke, business manager pe zona de Roofing (acoperisuri), parte a diviziei Construction.
Invelitorile metalice detin