Piaţa locală de medicamente a înregistrat anul trecut o creştere de 18,7% în lei (19,6% în euro), potrivit firmei de cercetare şi analiză Cegedim, peste estimările iniţiale atât ale firmei, cât şi ale jucătorilor. În urmă cu un an, cei mai optimişti manageri vorbeau de o creştere modestă de până în 10% în lei.
"Creşterea anuală a fost surprinzătoare pentru 2010, mai ales în raport cu evoluţia altor industrii", a spus Petru Crăciun, directorul general al Cegedim România.
După vânzările de maşini noi şi piaţa asigurărilor, singurele publicate până acum şi care au fost pe scădere, piaţa de medicamente confirmă faptul că este rezistentă la criză.
Dacă pe de o parte valoarea pieţei farmaceutice a scăzut, pe de altă parte volumele vândute au fost mai mici. Crăciun afirmă că aceasta se datorează unui cumul de factori determinat atât de majorarea preţurilor la produsele cu prescripţie anul trecut, dar şi de ieşirea de pe piaţă sau scăderea vânzărilor la unele produse mai ieftine, în condiţiile în care Ministerul Sănătăţii a stabilit preţuri la un nivel minim european.
Rezultatele anunţate de Cegedim sunt în linie cu cele ale unei alte firme din domeniu, IMS Health, care a indicat o creştere la 11 luni din 2010 de 17% în lei.
Piaţa locală de medicamente a înregistrat anul trecut o creştere de 18,7% în lei (19,6% în euro), potrivit firmei de cercetare şi analiză Cegedim, peste estimările iniţiale atât ale firmei, cât şi ale jucătorilor. În urmă cu un an, cei mai optimişti manageri vorbeau de o creştere modestă de până în 10% în lei.
"Creşterea anuală a fost surprinzătoare pentru 2010, mai ales în raport cu evoluţia altor industrii", a spus Petru Crăciun, directorul general al Cegedim România.
După vânzările de maşini noi şi piaţa asigurărilor, singurele publicate până acum şi care au fost pe scădere, piaţa de medicamente confirmă faptul