Fosta stradă Caracal, care trece prin faţa uzinei Ford, ar putea fi reabilitată de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADR).
Deşi artera aparţine de Primăria Craiova, aflându-se pe teritoriul administrativ al Băniei, actuala stradă Henry Ford ar putea fi modernizată de către Ministerul Transporturilor odată cu demararea proiectului de reabilitare a DN 6 Craiova-Alexandria. Viceprimarii Băniei au avut deja o întâlnire cu reprezentanţii CNADR pentru a discuta sub ce formă ar putea trece artera în administrarea autorităţilor naţionale.
Deşi porţiunea are doar 300 de metri soluţia optimă ar fi aceea de a repara stradă odată cu modernizarea DN6. Proiectul european al companiei prevede o finanţare rambursabilă acordată prin Fondul European de Dezvoltare Regională şi a fost demarat cu scopul de sprijini uzina Ford din Bănie, de unde vor pleca TIR-uri încărcate cu maşini. Lucrările, care vor începe primăvara aceasta, vor costa aproape 400 de milioane de lei şi vor dura
24 de luni. Porţiunea care nu este curpinsă în proiect porneşte din faţa fabricii şi se termină la hypermarket-ul Selgros unde este amplasat şi indicatorul care ne anunţă că am ieşit din Craiova.
Şoşeaua ar fi trebuit să fie modernizată de către municipalitate tot cu fonduri europene, fiind inclusă în Planul Integrat de Dezvoltare. Schimbarea denumirii din Caracal în Henry Ford i-a împiedicat pe edili să continue proiectul, deoarece în studiile tehnice apare vechea denumire. Din păcate, municipalitatea nu îşi permite să repare strada Henry Ford din bugetul local, conducerea uzinei având săptămâna trecută o întâlnire cu edilii pentru a găsi o altă variantă. Pentru ca strada să treacă în administrarea statului este nevoie de o hotărâre de Guvern în acest sens.