Linia aeriana Lufthansa va adauga o cursa de noapte pe ruta Cluj-Munchen, care va fi operata de 7 ori pe saptamana, dubland astfel numarul zborurilor pe aceasta ruta, la 14, au anuntat oficialii companiei.
Oficialii Lufthansa se asteapa ca efectele noului zbor sa fie similare cu ceea ce s-a intamplat anul trecut in Timisoara. In 2010, Lufthansa a introdus un zbor de noapte din Timisoara si a crescut traficul de pasageri pe aceasta destinatie cu peste 3 procente, in conditiile in care capacitatea de zbor a urcat cu aproape 70%.
"Un zbor de noapte aduce multe avantaje. Ajungand dimineata in Germania, poti prinde mai multe conexiuni catre alte destinatii si de cele mai multe ori nu mai este necesar sa rezervi si o noapte la un hotel pana cand ai conexiune. Practic, pasagerii economisesc bani, iar dorinta de a economisi este marele trend in industrie", spune Stefan Versemann, directorul general de vanzari pe Romania si Moldova al liniei aeriene.
Luftansa mai opereaza zboruri de noapte si din Bucuresti.
Circa 80% din pasagerii din Romania ai liniei aeriene nu raman in destinatia pe care sunt transportati direct, ci asteapta conexiuni spre alte orase.
In afara suplimentarii frecventei de zbor din Cluj, compania nu are alte planuri legate de noi rute in Romania. In total, Lufthansa, impreuna cu liniile aeriene partenere Austrian Airlines si Swiss, vor opera 147 de zboruri saptamanal din Romania.
Legat de evolutia pietei aeriene in 2011, Versemann spune ca probabil va exista o consolidare. "Este greu, dar este o piata pe care poti vinde daca reperezi nevoile pasagerilor", spune directorul de vanzari din Romania al Lufthansa.
Compania a transportat in Romania, alaturi de Austrian si Swiss, peste 1 milion de pasageri in 2010, in crestere cu 10% fata de 2009. Linia aeriana se asteapta ca in 2011 sa inregist