46 de angajaţi şi şefi de servicii din Primăria Baia Mare trebuie să asigure paza instituţiei după cele opt ore de lucru. Regulamentul de ordine interioară prevede ca fiecare angajat să fie ofiţer de serviciu, între orele 14.00-21.00. Directorii au fost scutiţi.
De la 1 februarie, angajaţii din Primăria Baia Mare au noi atribuţii. Pe lângă sarcinile obişnuite de la locul de muncă, ei trebuie să ţină locul ofiţerului de serviciu între orele 14.00 şi 21.00. Dacă până acum toate aceste sarcini erau îndeplinite, pe schimburi, de cinci angajaţi din cadrul serviciului Poliţiei Locale, de la începutul acestei luni, doar unul dintre ei va supraveghea instituţia între orele 6.00 şi 14.00. Un alt angajat va face acelaşi serviciu de la ora 14.00 până la ora 21.00.
Directorii sunt scutiţi
Aceste atribuţii le-au fost date doar angajaţilor şi şefilor de servicii, directorii fiind practic scutiţi. „Am stabilit să asigure acest serviciu 46 de persoane. A fost întocmită deja lista cu numele celor care vor fi ofiţeri de serviciu. Din calculele noastre, ei vor intra o dată la două luni. Pe listă au fost incluşi angajaţii şi şefii de sercicii. Directorii nu au aceste sarcini“, a declarat, pentru „Adevărul de Seară“, primarul interimar, Istvan Ludescher. Totodată, Ludescher a mai spus că în ziua în care un angajat este de serviciu, el nu va fi prezent la birou, ci doar la pupitrul ofiţerului de serviciu. „Am luat această decizie pentru eficientizarea lucrurilor. Cei patru poliţişti locali la care am renunţat vor intra în patrule care asigură securitatea cetăţenilor. Ofiţerii de serviciu îi vor îndruma pe oameni şi vor ţine în frâu eventualele probleme. Ăsta este şi motivul pentru care am ales doar bărbaţi pentru acestă sarcină“, a explicat primarul interimar.
Potrivit şefului Serviciului de Pază şi Ordine, Gheorghe Perian, s-a ajuns în această situa