Retailerul suedez Hennes&Mauritz (H&M), cu afaceri de 14 mld. euro, începe în 25 martie ofensiva pe piaţa românească de fashion, un business de 1,9 miliarde de euro anual, în care principalii competitori Zara şi C&A au raportat profit încă din primul an complet de funcţionare.
Cu preţuri de 5 euro pentru un tricou, 9 euro pentru o rochie sau 19 euro pentru o jachetă, retailerul suedez va încerca să-şi facă loc pe o piaţă în care magazine precum Lee Cooper, Cavaliere, Ipekyol sau Mandarina Duck au intrat în insolvenţă, în timp ce Zara, C&A sau New Yorker au continuat extinderea, miza fiind un buget lunar de 7,5 euro pe lună per capita.
H&M va deschide primul magazin de pe piaţa locală pe 25 martie în AFI Palace Cotroceni, potrivit oficialilor centrului comercial din vestul capitalei, care nu oferă însă mai multe detalii.
Amplasat pe două etaje, magazinul va fi primul dintre cele cinci ce urmează a fi deschise la sfârşitul lunii martie-începutul lunii aprilie, potrivit unor surse din piaţă.
Reprezentanţii H&M nu au răspuns solicitării ZF privind datele de deschidere ale primelor magazine şi poziţionarea acestora, însă au afirmat că în primăvara lui 2011 vor fi deschise şase magazine. Suedezii au spus anterior pentru ZF că au deja 100 de angajaţi şi vor mai recruta 300 de oameni.
Până în prezent compania a semnat contracte pentru magazine în AFI Palace Cotroceni, Băneasa Shopping City, Plaza România, Bucureşti Mall, cele două magazine Unirea Shopping Center din Bucureşti şi Braşov, Iulius Mall din Timişoara şi Cluj, în zona comercială a proiectului Palas din Iaşi, în Galleria Arad din Arad şi în Maritimo din Constanţa.
Potrivit informaţiilor din piaţă, compania poartă discuţii şi cu alte centre comerciale, precum Electroputere Shopping City din Craiova.
Retailul de îmbrăcăminte este evaluat de compania de cercetare de piaţă