Cum televiziunea HD este abia la început iar emisiunile 3D sunt încă o dorință, afacerile care cresc prin retransmisia programelor TV activează pe una dintre puținele piețe mondiale cu orizonturi de creștere generoase și profituri pe măsură.
De circa o săptămână, a intrat în emisie un nou post TV deținut de Discovery Networks: TLC. În prima parte a lunii decembrie, a fost lansat un alt canal, 10 TV, deținut de compania RCS & RDS. Sunt doar două dintre posturile de televiziune care au primit, anul trecut, licențe de la Consiliul Național al Audiovizualului. Concret, în 2010, au primit licențe pentru transmisie prin satelit 17 televiziuni, în prezent fiind în vigoare nu mai puțin de 144 astfel de licențe, cărora li se adaugă și 244 pentru emisie terestră. Asta în condițiile în care piața publicității TV a scăzut la 209 milioane de euro anul trecut, de la 337 milioane în 2008. Cum pentru 2011 se prevede un ușor reviriment, este de așteptat ca investițiile în noi posturi TV să continue.
Cine câștigă de pe urma lansării atâtor canale de televiziune? Pe lângă proprietarii posturilor, cresc și afacerile furnizorilor de echipamente, dar și operatorii de satelit, cei care preiau programele posturilor TV și le distribuie furnizorilor de televiziune prin cablu sau DTH (direct-to-home). Prin urmare, o nouă televiziune înseamnă o creștere a afacerilor acestor companii. „Fiecare nou canal lansat este important pentru noi, nu doar în termenii veniturilor pe care le generează prin închirierea capacităților noastre, ci și prin faptul că reprezintă o nouă opțiune adăugată pachetului de programe și audienței suplimentare pe care o generează”, explică Norbert Hölzle, director comercial SES Astra, unul dintre operatorii de satelit activi pe piața românească. „Astfel, nu contează neapărat lansarea unui nou canal, ci mai degrabă atractivitatea pachetului de programe”. Con