Momentan, totul este condiţionat de un studiu privind impactul defrişărilor pentru lărgirea drumului în cele două arii protejate.
Lucrările pe DN 2D, Focşani - Ojdula ce scurtează legătura cu judeţul Braşov cu 50 de km sunt blocate în continuare de lipsa avizului de mediu "natura 2.000".
Avizul priveşte măsurile compensatorii ce trebuie luate de beneficiarul drumului, Compania Naţională Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADR) pentru a estompa impactul asupra faunei Parcul Natural Putna şi aria protejată din Breţcu, judeţul Covasna, străbătute de 118 km.
Măsurile compensatorii constau în plantarea de copaci pe terenuri echivalente ca suprafaţă cu cele defrişate. Şi cum astfel de studii nu au mai fost făcute în ţară, Institutul de Proiectări Transporturi Auto, Navale şi Aeriene (IPTANA), responsabil de realizarea studiului, va aduce biologi din străinătate.
„Este vorba de un studiu care în România nu prea s-a mai făcut. Trebuie văzut exact ce fel de copaci trebuie plantaţi şi pe cel fel de teren în aşa fel încât să estompeze impactul asupra faunei din zonele protejate cum ar fi zgomotul, impactul asupra aerului şi solului. Este nevoie de specialişti din străinătate", a declarat Liliana Mâra, director în cadrul IPTANA Bucureşti.
Din speciile protejate în Parcul Natural Putna fac parte broaştele cu burta galbenă, broaştele roşii de pădure (foto), dar şi bufniţele, cucuveaua şi acvila de munte.
Constructorul drumului este deranjat de întârzierea lucrărilor.
„Prima dată, cei de la Mediu au cerut avize regionale apoi, după trei ani au, cerut pentru tot drumul comasat. Se întârzie de trei ani lucrarea. Păi zilnic trec pe drum camioane cu lemne de care nu întreabă nimeni. Eu câţi copaci am tăiat?! 10 hectare", ne-a spus Ştefan Şerbu, inginer în cadrul UMB Spedition, societate ce aparţine „regelui asfaltului",