În seara de luni, 31 ianuarie, cineclubul săptămînal de la Noul Cinematograf al Regizorului Român (NCRR) a avut, din nou, doi invitaţi de marcă: regizorul Nae Caranfil şi actorul Mircea Diaconu au prezentat filmulAsfalt Tango (1997). Mircea Diaconu a povestit cum l-a revăzut pe Nae Caranfil în timpul caranavalului „Bucureştii la 1900“ din 1995. Se cunoscuseră înainte de 1989, cînd criticul Tudor Caranfil venise la Bulandra, pentru a-i lua un interviu actorului, însoţit de fiul său, pe atunci în ultimul an de liceu. După reîntîlnirea din timpul carnavalului, cînd lui Mircea Diaconu i s-a părut suspectă insistenţa cu care Nae Caranfil îi strîngea mîna, regizorul l-a invitat la o cafea pe actor şi i-a propus cu seninătate să-şi vopsească părul, pentru a putea interpreta personajul principal din Asfalt Tango. Acum, în aplauzele audienţei, Mircea Diaconu i-a mulţumit, pentru prima dată în public, lui Nae Caranfil, deoarece i-a oferit cel dintîi rol de film important din perioada postcomunistă. După proiecţia îndelung aplaudată, actriţa Maria Dinulescu, aflată printre spectatori, a mărturisit, cuprinsă de emoţie, că, pentru prima dată în viaţă, a simţit cum se îndrăgosteşte de cinema. Nae Caranfil, pentru care revederea filmului a constituit un „salt în timp“, a observat: „Sîntem în continuare în acelaşi sistem rutier, Asfalt Tango-ul e acelaşi, n-am evoluat foarte mult, poate doar autobuzele s-au mai schimbat...“. Primul titlu al filmului, care trebuia să aibă şi coproducători britanici, era Till Beth Do Us Part, cu trimitere la celebra formulă „pînă cînd moartea ne va despărţi“, utilizată în lumea anglo-saxonă, dar şi la numele iniţial al personajului principal feminin. Apoi, inspirat de un vers al unui cîntec interpretat de Jacques Brel, Nae Caranfil a schimbat titlul înQuand l’amour sera loi. A urmat un titlu într-un „registru mai lejer“, Nid de poules – expresie