Industria de comunicaţii din România va resimţi şi în anul 2011 efectele negative ale scăderii economiei şi ale reducerilor de personal din ultimii doi ani, astfel că valoarea totală a pieţei va stagna sau va creşte uşor faţă de anul precedent, estimează compania britanico-americană de consultanţă PMR Research.
"Pe termen scurt piaţa va stagna şi va balansa în jurul unei rate de creştere zero. Scăderea economiei şi reducerile făcute de companii au influenţat piaţa în anii 2009 şi 2010, dar efectele negative ale acestor măsuri vor fi resimţite şi în 2011. Pe piaţă se va resimţi şi scăderea veniturilor pe care le vor avea la dispoziţie românii şi competiţia în creştere", a comentat Pawel Olszynka, analist în cadrul companiei PMR.
Piaţa va reveni pe creştere în 2012 - 2013, conform PMR.
Piaţa de comunicaţii din România a scăzut anul trecut cu 3,9%, la 3,3 mld. euro, potrivit estimărilor PMR Research. În 2009 piaţa locală de comunicaţii a avut o valoare de 3,5 mld. euro, în scădere cu 18,8% faţă de anul 2008, potrivit aceleiaşi surse.
Compania estimează însă că serviciile de internet şi de date vor continua să crească puternic, cu o rată anuală situată între 12 şi 15% până în anul 2014.
"Principalul motiv din spatele acestei creşteri este rata relativ scăzută de penetrare a serviciilor de internet rapid în România. PMR se aşteaptă ca rata de penetrare pentru serviciile de net de mare viteză pentru linii fixe să ajungă la 22,5% până în 2014". La jumătatea anului 2010 România era una dintre ultimele ţări din UE din punctul de vedere al gradului de utilizare a internetului de mare viteză prin linii fixe, cu o rată de penetrare de 13,67% la 100 de locuitori.
În iunie 2010 în România existau 2,93 milioane de conexiuni fixe de mare viteză la net. România a ratat anul trecut utilizarea unor fonduri de 80 mil. euro de la Uniunea Europeană pentr