Adio Zonda, bun venit Huayra! După o îndelungată aşteptare, timp în care au circulat nenumărate zvonuri, Pagani a furnizat primele informaţii despre noul său supercar. Prima ieşire în lume va fi în martie, la Salonul de la Geneva. Pagani lucrează de şapte ani la acest model, pe care speră să-l producă într-o cadenţă anuală de 40 de exemplare. Primele livrări se vor face în această primăvară, iar preţul va fi de peste un milion de euro. Motorul este un V12 biturbo de 6,0 litri, de provenienţă AMG. Dezvoltă circa 700 CP şi are un cuplu maxim de peste 1.000 Nm. Transmisia este robotizată secvenţială cu 7 trepte şi dublu ambreiaj. Viteza maximă este estimată la peste 370 km/oră, cu o acceleraţie 0-100 km/oră în mai puţin de 3,3 secunde. Numele maşinii vine de la un vânt din Munţii Anzi (Aymara Huayra Tata) şi nu a fost ales întâmplător. Pagani Huayra dispune de o caroserie foarte eficientă din punct de vedere aerodinamic. O serie de elemente "lucrează" la optimizarea aerodinamicii - frână aerodinamică, gardă la sol reglabilă. Arhitectura este de coupé, cu uşi în stil gullwing. Celula de securitate este realizată dintr-un aliaj nou de carbon şi titan. Caroseria este din fibră de carbon, astfel că maşina cântăreşte doar 1.350 kg (repartizare 44/56). Huayra măsoară 4,60 m lungime, 2,04 m lăţime şi 1,17 m înălţime. În ceea ce priveşte materialele speciale folosite la fabricarea noului Pagani, evacuarea este din titan, iar la suspensii s-a folosit un material special, numit avional (un aliaj de aluminiu, cupru, magneziu, mangan şi siliciu, folosit în aeronautică), cu 30% mai uşor decât aluminiul. Pneurile sunt Pirelli P Zero, capabile să reziste la viteze foarte mari şi forţe laterale de 1,5G.
Adio Zonda, bun venit Huayra! După o îndelungată aşteptare, timp în care au circulat nenumărate zvonuri, Pagani a furnizat primele informaţii despre noul său supercar. Prima i