România şi-a mărit anul trecut capacitatea instalată în energie eoliană cu 448 MW, la 462 MW, fiind pe locul 7 în UE la creşterea de volum.
Însă, este în continuare cu mult în urma altor state membre în această privinţă. Astfel, dacă ponderea energiei eoliene în totalul consumului intern este de 24 % în Danemarca, 14 % în Spania şi Portugalia, circa 10 % în Irlanda şi Germania şi 5,3 % la nivelul UE, în România numai 1,6 % din electricitatea folosită provine din centrale eoliene. Spania a reuşit, anul trecut, cea mai puternică creştere în volum a capacităţii de generare de energie eoliană, instalând 1.516 MW, urmată de Germania (1.493 MW), Franţa (1.086 MW), Marea Britanie (963 MW), Italia (948 MW), Suedia (604 MW), România (448 MW), Polonia (382 MW), Belgia (350 MW), Portugalia (345 MW) şi Danemarca (327 MW), potrivit unui raport al Asociaţiei Europene pentru Energie Eoliană. Restul statelor membre UE au instalat în total 800 MW în energie eoliană în 2010. Germania are cea mai mare capacitate de producţie de energie eoliană din UE, urmată de Spania, Italia şi Franţa. În România sunt în pregătire sau în derulare numeroase proiecte de energie eoliană, dezvoltate de companii precum CEZ (350 MW), Iberdrola (500-600 MW), Verbund (200 MW), Energias de Portugal (230 MW) sau Continental Wind Partners (232 MW).
O companie britanică susţine că a inventat benzina artificială
Cercetătorii de la laboratorul Rutheford Appleton de lângă Oxford au inventat un carburant "artificial", care va costa de circa patru ori mai puţin decât preţul actual al benzinei în Marea Britanie şi care poate fi folosit de maşinile care se află în prezent în circulaţie. Conducătorii autor vor putea să circule aproximativ 500 - 600 de km fără să facă pauză pentru a alimenta. Acest combustibil care are la bază hidrogen nu produce gaze cu efect de seră şi va putea fi disponibil în