Autostrada Bucureşti-Ploieşti, de 62 de kilometri, ar putea fi, în final, cu 6 km mai scurtă, scrie Gândul.
Motivul pentru care calea de legătură dintre cele două oraşe s-ar putea opri în comuna Ştefăneşti, respectiv aproape de Centura Capitalei, şi nu în Bucureşti, conform proiectului iniţial, este că exproprierile ar fi prea scumpe.
Din valoarea totală a tronsonului Bucureşti-Moara Vlăsiei (19,5 km), de 492 milioane de euro (fără TVA), 291 de milioane de euro au fost alocaţi doar pentru exproprieri, în condiţiile în care construcţia efectivă (fără TVA şi fără cheltuielile de consultanţă) ar trebui să coste 200 de milioane de euro. Suma este atât de mare pentru că autostrada ar trebui să traverseze câţiva kilometri buni din zona Tunari-Voluntari, unde se află cele mai scumpe terenuri din România, evaluate la un moment dat şi la 500 de euro pe metrul pătrat. Citiţi mai multe pe www.gandul.info.
Autostrada Bucureşti-Ploieşti, de 62 de kilometri, ar putea fi, în final, cu 6 km mai scurtă, scrie Gândul.
Motivul pentru care calea de legătură dintre cele două oraşe s-ar putea opri în comuna Ştefăneşti, respectiv aproape de Centura Capitalei, şi nu în Bucureşti, conform proiectului iniţial, este că exproprierile ar fi prea scumpe.
Din valoarea totală a tronsonului Bucureşti-Moara Vlăsiei (19,5 km), de 492 milioane de euro (fără TVA), 291 de milioane de euro au fost alocaţi doar pentru exproprieri, în condiţiile în care construcţia efectivă (fără TVA şi fără cheltuielile de consultanţă) ar trebui să coste 200 de milioane de euro. Suma este atât de mare pentru că autostrada ar trebui să traverseze câţiva kilometri buni din zona Tunari-Voluntari, unde se află cele mai scumpe terenuri din România, evaluate la un moment dat şi la 500 de euro pe metrul pătrat. Citiţi mai multe pe www.gandul.info.