Atât dispozitivele dedicate exclusiv navigaţiei cât şi telefoanele mobile cu funcţie de navigaţie vor continua să se menţină pe poziţie în viitor. Tendinţa consumatorilor este de a opta pentru unul sau altul în funcţie de modul de utilizare, se arată într-un studiu GfK realizat în Germania, Franţa şi Marea Britanie.
Până în prezent, în competiţia cu soluţiile integrate, dispozitivele de navigaţie portabile au dominat piaţa. Totuşi, aceasta devine din ce în ce mai saturată, oferindu-se acum si o gamă largă de soluţii de navigaţie pentru telefoanele mobile.
Rezultatele studiului GfK arată ca dispozitivele destinate exclusiv navigaţiei – produsele portabile şi dispozitivele încorporate în vehicul – câştigă teren datorită mărimii ecranului şi varietăţii de formate de hărţi. În consecinţă, 89% dintre respondenţii din cele trei ţări incluse în studiu preferă cu siguranţă aceste două tipuri de dispozitive în locul telefoanelor mobile, pentru călătoriile cu maşina.
De fapt, aproximativ 70% dintre cei care folosesc în prezent numai un sistem de navigaţie pe telefonul mobil ar prefera să folosească un sistem de navigaţie portabil sau încorporat. Punctul de vedere al respondenţilor este că dispozitivele dedicate exclusiv navigaţiei le satisfac cerinţele în mod semnificativ mai bine decât telefoanele mobile, în special pentru călătoriile mai lungi, în weekend sau în vacanţă.
Puţin sub 80% se declară satisfăcuţi de dispozitivele portabile sau de cele încorporate pentru excursiile din timpul vacanţelor, în timp ce numai 66% spun acelaşi lucru despre telefoanele mobile.
Totuşi, de ceva vreme, navigaţia nu mai este un subiect limitat la maşini. De exemplu, dispozitivele electronice suport pentru orientare devin din ce în ce mai populare pe post de ghid urban sau pentru a identifica anumite locaţii. Aproximativ 70% din