Daniel Piftor• Cele mai multe persoane care au solicitat sprijinul OPC Iasi s-au plans de serviciile bancare (722 de reclamatii), de serviciile de telefonie fixa si mobila (91 de reclamatii) si de serviciile celor care furnizeaza televiziune prin cablu (70 de reclamatii)
Raportul de activitate al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), pentru ultima jumatate a anului 2010, insumeaza un numar total de 1.375 controale efectuate la operatorii economici din judet. In urma controalelor inspectorilor OPC, au fost aplicate amenzi in valoare de peste 3 milioane lei, iar produsele care au fost retrase de la vanzare ajung la aproximativ 2 milioane lei.
In aceeasi perioada a anului trecut au fost inregistrate 1.981 reclamatii, din care inspectorii au rezolvat 1.923 plangeri, restul urmand a fi solutionate in cel mai scurt timp, potrivit conducerii OPC Iasi.
Din totalul reclamatiilor solutionate, doar 254 au fost incheiate pe cale amiabila, intre operatorul economic in cauza si reclamant. Peste 700 reclamatii s-au finalizat cu calificativul de solutionare pozitiva in favoarea consumatorului, in acest caz inspectorii aplicand sanctiuni. 567 reclamatii s-au dovedit a fi neintemeiate. De asemenea, 282 reclamatii au fost nesolutionabile, deoarece inspectorii nu au gasit operatorii economici sau elementele impotriva carora s-au facut plangerile. Spre alte institutii ale statului au fost directionate 90 solicitari, iar 13 au fost retrase de consumatori.
Cele mai multe persoane care au solicitat sprijinul OPC Iasi s-au plans de serviciile bancare (722 reclamatii), de serviciile de telefonie fixa si mobila (91 reclamatii) si de serviciile celor care furnizeaza televiziune prin cablu (70 reclamatii). Valoarea despagubirilor catre consumatorii care au depus plangeri este de 14.064 lei. "In comparatie cu primele luni, ianuarie - decemb