În ciuda investiţiilor majore şi a proiectelor futuriste pe care proprietarii Magazinului Cocor le-au implementat, acesta este ocolit de clientelă. După mai bine de patru luni de la relansarea unia dintre magazinele de tradiţie ale Capitalei, bucureştenii nu se îngrămădesc la ofertele acestuia, acuzând preţurile mari şi marfa necalitativă.
Dezvoltatorii megaproiectului Cocor Store estimau la inaugurare, la 30 septembrie 2010, un trafic între 10.000 şi 11.000 de vizitatori zilnic, însă în prezent doar câteva mii de oameni calcă pragul magazinului. Culoarele magazinului sunt mai mult goale, iar cei care intră mai mult privesc decât cumpără. „Prefer să merg în Obor, unde ştiu ce cumpăr din start, decât să vin aici şi să iau acelaşi produs la preţ de trei ori mai mare“, a spus Roxana Savin, o bucureşteancă de 24 de ani.
Pe cale de consecinţă profitul nu s-a ridicat la nivelul aşteptărilor de la inaugurare. Preşedintele Cocor Store, Dan Bărbulescu aprecia că anul 2011 va aduce profit de 50 de milioane de lei. Cum în primele trei luni de la deschidere profitul a fost de numai 2,8 milioane lei, conducerea a revenit asupra estimărilor şi a precizat că anul 2011 va aduce un profit de numai 7,16 milioane de lei.
„Veniturile companiei au fost susţinute de închirierea în proporţie de 85% a magazinului, de exploatarea mediafaţadei, precum şi a celor 200 de locuri de parcare supraetajate de sub magazin“, a declarat Dan Barbulescu, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Cocor S.A.
Primăria, în coasta Cocorului
Reprezentanţii magazinului acuză că restricţiile rutiere impuse de Primăria Capitalei în preajma centrului comercial ar fi printre cauzele numărului mic de clienţi. Astfel, compania Cocor a anunţat în urmă cu două săptămâni că va acţiona în instanţă Primăria Bucureşti.
500 de clienţi într-o zi bună
„Într-o zi foarte