Externalizarea serviciilor de mare complexitate, precum cercetarea și analiza de piață, este tot mai utilizată de companii din sectorul financiar, precum băncile de investiții sau comerciale.
Knowledge Process Outsourcing (KPO) înseamnă externalizarea unor servicii de înaltă calificare. Dacă principalele servicii pe care companiile le contractează sunt cele relativ „simple“, adică resurse umane, call-center, service sau flote auto, KPO vine să rezolve probleme mai complicate, precum cercetarea și analiza de date, cercetarea de investiții și afaceri, studii de piață și expert network.
Principala diferență dintre KPO și alte sectoare, precum Business Process Outsourcing sau Information Technology Outsourcing, constă în faptul că acest tip de externalizare nu se orientează exclusiv către reducerea cheltuielilor, ci și către creșterea veniturilor. „Astfel de servicii (KPO - n. red.) sunt personalizate, necesită mai multă experiență, aptitudini și cunoștințe în anumite domenii“, spune Alok Aggarwal, președintele Evalueserve, compania care a lansat acest tip de servicii în 2000. „În timp ce reducerea costurilor reprezintă în mod sigur un factor, multe companii se uită la KPO ca la o oportunitate cu adevărat transformațională, care, dacă este gestionată corect, poate să aducă și noi surse de venit“, adaugă acesta.
Nu există clienți în România
Firma Evalueserve a împlinit, la finele anului trecut, zece ani de activitate. „Dacă la începuturile de acum zece ani serviciile de outsourcing și offshoring a analizelor de înaltă calificare erau necunoscute pentru companii, excepția fiind dată de câteva centre ale unor companii precum GE și McKinsey, în timp, KPO a devenit un standard, iar companiile sunt mult mai deschise către serviciile noastre“, a declarat pentru revista Capital Marc Vollenweider, CEO al Evaluerserve.
Compania de origine american