Nu cu mulți ani în urmă, cheile vehiculelor erau gândite doar pentru a deschide ușile și pentru a porni motorul. Siguranța că nimeni altcineva nu poate face un lucru similar propriei mașini era relativă dat fiind faptul că diferența între o cheie și alta stătea în relieful imprimat sau tăiat al acesteia.
Să ne amintim doar de modelele Dacia 1300 în care putea pătrunde aproape oricine avea o cheie de la un model similar. Pe măsură ce mașinile au devenit tot mai tehnologizate, banala cheie a început să fie luată în calcul de cercetătorii companiilor auto ca element de stocare a datelor și de control al multor activități care trec dincolo de propria mașină. De altfel, în cazul multor modele, cheia nu mai este deloc simplul obiect de altădată. Acum, în loc de rotirea ei în butuc, pentru a deschide ușile sau a porni motorul e nevoie de o simplă apăsare pe buton. Și poziția scaunului, temperatura sau posturile de radio preferate sunt modificate în funcție de datele stocate în cheie.
Ce ne va rezerva viitorul în privința acestui mic, banal și deseori nebăgat în seamă element al mașinilor? Conform cercetătorilor de la BMW, o mulțime de lucruri care nici nu ne treceau prin cap cu doar cinci ani în urmă. Grație sistemului NFC (Near Field Communication), cheia poate fi utilizată ca aparat de plată (KeyPayment), abonament pentru mijloace de transport în comun (KeyTicketing), sau chiar deschizător pentru ușa de la hotelul unde ați făcut o rezervare on-line (KeyAccess). În privința securității datelor stocate în cheie, inginerii BMW se declară convinși că sistemul gândit de ei este mai sigur decât un telefon mobil spre exemplu.
Și, dacă sistemul pare complicat sau inutil, iată cum explică cercetătorii de la BMW utilizarea fiecărei coomponente a acestuia. În privința „KeyPayment”, ei consideră că în timpul unei călătorii este mult mai probabil să ai asupra ta