Răsvan Radu, directorul general al UniCredit Ţiriac Bank, susţine că băncile trebuie să lucreze mult mai mult în ceea ce priveşte atitudinea faţă de clienţi, pentru a recupera din încrederea pierdută
Bancherii trebuie să adopte un cod de conduită în ceea ce priveşte relaţia cu clienţii pentru a recâştiga o parte din încrederea pierdută în faţa acestora, susţine Răsvan Radu, directorul general al UniCredit Ţiriac Bank. El a recunoscut că felul în care unele bănci au înţeles să aplice OUG 50 în forma ei iniţială a afectat sensibil încrederea clienţilor în unele instituţii financiare.
"Băncile trebuie să se autoreglementeze într-o măsură mult mai mare în privinţa atitudinii şi modului în care se comportă cu clienţii şi în care concurează, şi să adopte un cod de conduită care să fie puternic implementat în cadrul tuturor jucătorilor de pe piaţă", a declarat Radu, citat de Mediafax.
El a ţinut să precizeze că, din punctul său de vedere, OUG 50 a reprezentat "o educare a populaţiei, făcută într-un mod foarte dur, deşi putea fi realizată mult mai bine utilizând alte metode".
În urma aplicării OUG 50 privind creditarea persoanelor fizice în vara anului trecut mii de clienţi au dat în judecată băncile mai ales pentru că acestea le-au propus contracte în care prevederile ordonanţei nu era incluse, sau erau incluse doar parţial.
Reglementările ar trebui făcute de stat, prin instituţiile abilitate
Unii economişti susţin însă că autoreglementarea nu poate avea rezultate în România, cea mai bună soluţie fiind ca statul, prin instituţiile abilitate, să apere drepturile clienţilor mai puternic în faţa bancherilor.
"Dacă autoreglementarea nu a mers în SUA sau în Londra, mă îndoiesc că va funcţiona în România. Răspunsul la noi, ca şi în alte state, este o reglementare mai bună, mai strictă, din partea instituţiilor abilitate, cum sunt BNR şi Pr