Casa de Comerț și Industrie a Republicii Moldova a premiat nu mai puțin de 26 de branduri de produse alimentare și de băuturi alcoolice, la toate cele opt categorii ale concursului "Marca Comercială a Anului 2010".
La finele săptămânii trecute, Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova, sub patronajul Guvernului, a organizat gala de decernare a premiilor „Marca Anuală a Anului 2010".
Ajuns la cea de-a VIII-a ediție anuală, concursul a reunit 70 de companii cu 89 de branduri comerciale care operează pe teritoriul Republicii Moldova. Dintre acestea, ponderea cea mai mare de premii a fost obținută de brandurile de băuturi alcoolice și non-alcoolice, mărcile de produse alimentare, dezvoltatori imobiliari, bănci și operatori de servicii telefonice și transfer de date.
În cadrul evenimentului susținut la Casa Sărbătorii, din incinta Moldexpo, președintele Marian Lupu, prim-ministrul Vlad Filat, precum și alți oficiali din Guvern și de la Camera de Comerț și Industrie au înmânat premiile aferente tuturor celor opt categorii incluse în competiție: „Aprecierea consumatorilor", „Debutul Anului", „Export", „Inter", „Profi", „Marca Comercială Responsabilă Social", „Reputație și Încredere" și „Rebranding".
„Inițial ne-am propus să organizăm un concurs național al celor mai bune mărci din Moldova și ne-am gândit, la Cameră, că acest element ar trebui susținut. Avem două mari criterii de apreciere: primul este aprecierea consumatorului și, în acest sens, am făcut un studiu împreună cu niște instituții specializate. Am avut 89 de proiecte la care am îmbinat estimările consumatorilor cu estimările experților. Lumea trebuie să înțeleagă faptul că, pentru a intra pe o piață civilizată, este necesară o marcă. Ea trebuie înregistrată, trebuie protejată și trebuie să îi dai exact ceea ce îi aparține", a spus Gheorghe Cucu, președintele Camerei de Comerț și