Afacerile producătorului de vopsele Sarcom Râmnicu-Vâlcea s-au redus cu 4,7% în 2010, la 6,9 milioane euro, din cauza scăderii cererii şi puterii de cumpărare a clienţilor, condiţiilor de creditare şi comprimării pieţei imobiliare, iar în acest an firma estimează o diminuare a rulajului de sub 5%.
În 2009 compania a avut o cifră de afaceri de 7,3 milioane euro.
"Sperăm ca în 2011 scăderea să fie de sub 5%", a declarat Marinică Potop, directorul general şi unul dintre acţionarii producătorului de vopsele, scrie Mediafax. Măsurile luate pentru depăşirea efectelor crizei şi susţinerea vânzărilor au inclus acţiuni de marketing şi publicitate TV, dar şi menţinerea preţurilor, în ciuda scumpirii materiilor prime, potrivit reprezentantului companiei. "În 2010 s-a realizat o nouă secţie de lacuri şi vopsele alchidice, cu o linie tehnologică optimizată în valoare totală de 400.000 de euro. În 2011 investiţiile se vor limita la câteva utilaje de ambalare automată", a spus Potop.
El a afirmat că perioada actuală nu este oportună pentru operaţiuni de extindere a afacerii şi nici nu a comentat cu privire la o potenţială vânzare a companiei.
În noiembrie 2009 el a declarat că au fost primite oferte de peste 20 milioane euro pentru cedarea afacerii, dar că acţionarii nu sunt interesaţi să coopteze alţi investitori în următorii 2-3 ani, în condiţiile în care compania nu are nevoie de infuzii de capital. Omul de afaceri estimează piaţa de lacuri şi vopsele la 100-120 milioane de euro.
"În 2010 piaţa a pierdut 15-20% faţă de 2009 şi cred că a ajuns astfel la jumătate faţă de 2008. În acest an piaţa va mai pierde 10-20 %. (...) Mărirea TVA a omorât total cererea. Când nu ajung banii nu poţi renunţa la mâncare, ci la haine, mobilă, zugrăvit", a spus el.
Potop estimează că piaţa locală a construcţiilor ar putea înregistra abia din 2012 o creştere uşoară