AOL Inc a cumpărat Huffington Post, cel mai influent şi rapid site de analiză şi ştiri, pentru 315 milioane de dolari, au anunţat luni reprezentanţii companiei.
Această schimbare va crea un grup media care va avea o bază combinată de date cu 117 milioane de vizitatori pe lună din SUA şi până la 270 de milioane de vizitatori la nivel global.
Tranzacţia a fost efectuată ca urmare a eforturilor depuse de directorul executiv AOL Tim Armstrong. Aproximativ 300 de milioane de dolari vor fi plătiţi cash, potrivit Reuters.
Tranzacţia, care a fost aprobată de consiliile de administratie şi de acţionarii celor două societati, are nevoie şi de avizul favorabil al autorităţilor americane. Ea ar urma să fie finalizată până la finele primului trimestru sau cel mai târziu la începutul celui de-al doilea trimestru.
Arianna Huffington, co-fondatoare şi director al site-ului, va fi numită preşedinte şi va rămâne redactor şef al Huffington Post Media Group, care va integra Huffington Post şi site-urile AOL.
Aceasta este cea mai mare achizitie a AOL, de la desprinderea de Time Warner, în 2009.
AOL a pierdut 782,5 milioane de dolari anul trecut şi a copncediat mai mulţi angajaţi. Compania speră ca prin achiziţia Huffington Post, unul din cele mai mari sie-uri de ştiri de pe internet, să crească vânzările de publicitate.