Elevii şi studenţii îmbină utilul cu plăcutul: învaţă, dar se şi distrează şi vizitează o altă ţară. Din ce în ce mai mulţi tineri înlocuiesc clasicele meditaţii la engleză cu stagii de pregătire în Anglia. Astfel, ei adună mai multe plusuri la CV, dar şi în experienţa personală.
Vlad Bărbulescu este în clasa a X-a la Colegiul Naţional „Spiru Haret" din Bucureşti şi vara trecută a plecat două săptămâni în Anglia pentru a învăţa limba engleză, dar şi pentru a-şi petrece vacanţa de vară.
Tânărul a rămas impresionat de metodele de predare ale profesorilor englezi. „Aveau foarte multe materiale de curs, făceam jocuri, ne prezentau filme şi discutam foarte mult", povesteşte elevul. Faţă de obişnuitele meditaţii la o limbă străină, unde învăţa foarte multă teorie, Vlad povesteşte că lecţiile din tabăra de vară se bazau foarte mult pe comunicarea cu ceilalţi.
Colegi internaţionali
„Tabăra este mult mai interactivă, acolo eşti forţat să vorbeşti numai în engleză pentru că ai colegi din toate colţurile lumii. Am avut colegi din China, Rusia, Germania, Polonia şi chiar din Nigeria. În plus, ni s-au predat noţiuni despre societatea şi cultura englezeşti", povesteşte Vlad. Astfel, în doar două săptămâni, tânărul a reuşit să-şi îmbunătăţească accentul, dar şi modalităţile de a dialoga.
„În plus, am fost în excursii, aveam acces la sala de sport şi la piscina şcolii, se organizau cursuri de gătit, grătare", adaugă Vlad. Tânărul se gândeşte să folosescă experienţa acumulată în ţară, iar după liceu vrea să intre la Academia de Studii Economice.
Grupe pe nivel de cunoştinţe
Profesorii folosesc metode interactive de predare
La sosirea în tabără, copiii sunt evaluaţi şi apoi împărţiţi pe grupe potrivit nivelului de cunoştinţe. La sfârşitul cursurilor, elevii dau din nou un test în urma căruia primesc o dipl