Un brand autohton poate ajunge în Liga Campionilor ca sponsor al unei echipe de fotbal. Dacia este sponsor principal al formaţiei italiene Udinese din decembrie 2008. Italienii primesc un milion de euro pe sezon ca să evolueze cu tricourile inscripţionate pe partea din faţă cu numele automobilului produs de uzina de la Piteşti. Anul acesta, echipa antrenată de Francesco Guidolin evoluează peste aşteptări şi se află în luptă directă pentru a prinde un loc în cea mai importantă competiţie fotbalistică intercluburi a lumii. Această asociere nu a fost privită cu ochi tocmai buni de opinia publică din ţară, chiar dacă Serie A este unul dintre cele mai urmărite campionate de fotbal ale lumii. "Această sponsorizare reprezintă o oportunitate importantă pentru noi, aceea de a avea o zonă de expunere mare, reprezentată de un campionat de fotbal foarte puternic. E o ocazie de a creşte notorietatea brandului Dacia pe piaţa italiană, de a face cunoscută o marcă tânără care a înregistrat succese comerciale importante", a declarat, la semnarea contractului, Andrea Baracco, directorul de comunicare al Renault - Italia, pentru site-ul oficial al lui Udinese.
Considerată drept o echipă de provincie, fără pretenţii chiar dacă are o istorie de 115 ani, Udinese a reuşit în actualul sezon să pună mari probleme formaţiilor cu nume din Italia, în acest moment - după 24 de etape - clasându-se pe locul 6, la patru puncte de locul 3, în faţa mult mai titratelor AS Roma şi Juventus Torino. Având în vedere programul de până la finalul campionatului, conducătorii acestei formaţii consideră că nu este o utopie să spere la un loc care să permită accederea în Liga Campionilor.
Parteneriatul pare să fi ajutat ambele părţi, conform topului realizat de producători: în 2010, cele mai multe automobile au fost vândute în Franţa (110.076 de unităţi), Germania (40.500) şi Italia (21.930). De al