Mai puţine venituri, cheltuieli pe credit cam aşa poate fi sintezizat bugetul ce va fi dezbătut astăzi în şedinţa Consiliului Local Târgu-Mureş. 15 milioane de euro vor fi investiţi în “redefinire urbană”, că doar urmează un an electoral.
Conform proiectului de buget disponibil spre analiză înaintea dezbaterilor, veniturile bugetului local prognozate a se realiza în anul bugetar 2011 se constituie din: venituri proprii estimate a se încasa în cursul anului 2011 – reprezintă numai 79,20% faţă de bugetul din 2010; sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat repartizate municipiului – 70.128.793 lei, reprezentând 73,88% faţă de cele alocate în anul 2010 şi subvenţii de la bugetul de stat şi de la alte bugete sunt în sumă de 43.632.658 lei – reprezentând 81,60% faţă de cele prevăzute în bugetul local pe anul 2010. “Fundamentarea veniturilor s-a bazat pe constatarea şi evaluarea materiei impozabile şi a bazei de impozitare în funcţie de care se calculează impozitele şi taxele aferente, evaluarea serviciilor prestate şi a veniturilor obţinute din acestea, precum şi pe alte elemente specifice, inclusiv pe serii de date, în scopul evaluării corecte a veniturilor”, explică directorul economic al Primăriei, Kiss Imola.
Cât avem de cheltuit?
Cheltuielile sunt structurate pe secţiuni de funcţionare şi secţiuni de dezvoltare. Cheltuielile de personal în 2011 sunt în sumă de 86.931.000 lei, din care pentru capitolul “Învăţământ” 63.382.000 lei (72,91%), pentru “Asistenţă socială” 4.600.000 lei (5,29%) respectiv 2.000.000 lei (2,30%) pentru „Sănătate”. Cheltuielile pentru secţiunea de funcţionare, mai puţin reparaţii, se vor aproba în sumă totală de 205.743.976 lei, iar cheltuielile pentru secţiunea de dezvoltare şi reparaţii sunt estimate la suma totală de 275.827.779 lei. Cheltuielile pentru proiecte din fonduri externe nerambursabile se