Este de înţeles că, atunci când ninge abundent, drumurile principale sau secundare se mai şi blochează, iar circulaţia se întrerupe pe perioade de la câteva ore la câteva zile. Nu se întâmplă numai în România, ci şi în alte ţări la care, poate, nu te-ai aştepta: SUA, Germania, Austria, Franţa, Italia.
Dacă mai şi viscoleşte violent, e de înţeles chiar şi când se închid drumuri europene ori autostrăzi. De asemenea, pot înţelege că o şosea, imediat după ce a nins, nu poate fi "neagră", deşi, acolo unde se acţionează cu promptitudine şi simţ de răspundere, acest lucru chiar e posibil. Pot înţelege chiar şi că, pe un drum judeţean secundar, care leagă două comune şi pe care circulă zece maşini pe zi, zăpada bătătorită şi transformată în gheaţă poate acoperi asfaltul până primăvara - cu toate că şi locuitorii acelor comune au aceleaşi drepturi şi plătesc aceleaşi taxe ca şi cei care îşi au domiciliul într-o localitate amplasată pe o rută principală. Dar nu pot înţelege de ce o şosea principală, cum este cea dinspre comuna Viziru spre judeţul Ialomiţa, care asigură legătura cu Constanţa - şi nu doar pentru brăileni, ci pentru o bună bucată de ţară - poate să arate, la două săptămâni după oprirea ninsorii, ca un patinoar pentru maşini şi camioane. Cum nu pot să înţeleg de ce firma care are respectiva şosea în portofoliu pentru a fi deszăpezită - ca şi multe alte drumuri judeţene - nu şi-a făcut treaba. E drept, nici n-a solicitat prea mulţi bani pentru o deszăpezire aproape inexistentă, dar din moment ce s-a angajat la un asemenea contract, nu înţeleg de ce nu îl duce la bun sfârşit. Pentru că nu face faţă? Atunci de ce s-a mai înscris la licitaţie?
În plus, nu o să înţeleg de ce aceeaşi firmă va câştiga şi anul viitor licitaţia organizată de Consiliul Judeţean, dacă acest lucru se va întâmpla. Situaţia este valabilă şi pentru municipiu. Este de înţel