Şefii serviciului se plâng că cele 13 milioane de lei alocate pentru activitatea din acest an sunt insuficiente. Ambulanţa are restanţe la furnizorii de piese pentru salvări şi la service-uri, dar şi obligaţia de a cumpăra echipamente noi pentru personalul operativ.
Bugetul alocat anul acesta Serviciului de Ambulanţă al Judeţului (SAJ) Vaslui, de 13 milioane de lei, este considerat de angajaţi mult prea mic faţă de nevoile serviciului.
Şefii SAJ susţin că toate cele 43 de ambulanţe, câte există în substaţii, sunt defecte, iar datoriile către furnizorii de piese auto şi service-urile care se ocupă de reparaţii sunt vechi de câteva luni.
„Dintr-un calcul făcut de noi, întrucât reparaţiile sunt tot mai dese, iar preţul pieselor a crescut, costul reparaţiilor grevează bugetul cu aproximativ 1 miliard de lei vechi pe lună. Nu există zi fără ca una din maşini să nu cadă. Avem noroc că furnizorii ne păsuiesc cu banii“, se plânge Liviu Buculeasa, directorul tehnic al SAJ Vaslui.
Salarii mai mari şi echipamente noi
Asta înseamnă că cei din conducerea instituţiei vor trebui să chibzuiască şi mai bine puţinii bani cu care au fost finanţaţi. De altfel, Raed Arafat, secretar de stat în Ministerul Sănătăţii a recunoscut că sumele alocate ambulanţierilor sunt mici şi că managerii vor trebui să găsească soluţii pentru a se descurca anul acesta.
Pe lângă veşnicele probleme legate de uzura maşinilor, din 2011 au apărut cheltuieli noi. Potrivit legislaţiei, salariile au fost mărite cu 15%. În plus, din luna aprilie, personalul trebuie să îşi facă echipament nou.
„Deocamdată am primit banii pe primele trei luni, adică aproximativ 3,3 milioane de lei. Finanţarea ne ajută doar pentru strictul necesar, însemnând cheltuielile de personal, combustibil şi utilităţi. Din acest an, este obligatorie achiziţionarea d