Producatorul de ciocolata premium Heidi Chocolat a inregistrat in 2010 un volum net total de vanzari de 55 milioane de lei, mai mare cu 15% comparativ cu anul anterior, a declarat pentru DailyBusiness.ro Erwin Vondenhoff, directorul general al companiei.
"Acest lucru s-a datorat in primul rand exportului. Acesta a fost obiectivul nostru principal in 2010. Daca nu se consuma aici ciocolata, mergem in alte tari", a spus Erwin Vondenhoff.
El a precizat valoarea exporturilor din 2010 a crescut cu 165% fata de 2009, in conditiile in care 30% din productia fabricii din Pantelimon, Bucuresti, a mers la export.
"Exportam in 28 de tari in toata lumea si crestem. SUA, Canada, Australia, Chile, China, Polonia sunt printre cei mai mari clienti, iar Germania este tara noastra principala de export", a mentionat seful Heidi.
Erwin Vondenhoff se asteapta ca in acest an 40% din productia din Romania sa mearga la export si sa creasca numarul tarilor in care vor ajunge produsele companiei.
Pentru acest an, producatorul vrea sa-si consolideze cresterea pe pietele pe care este deja prezenta, pe cele 6 continente, si sa identifice noi retaileri din toata lumea care sa comercializele produsele Heidi.
Romanii mananca putina ciocolata
In ceea ce priveste piata ciocolatei din Romania, Erwin Vondenhoff, directorul general al Heidi Chocolat, apreciaza ca aceasta s-a micsorat foarte mult in 2010, in conditiile in care si inainte de criza romanii consumau mai putina ciocolata decat alti europeni.
"Consumul de ciocolata per capita este in Romania de 1,6 kg pe an, in timp ce in Germania sau Elvetia, acesta este de 6 ori mai mare. In Europa suntem printre codasi la consumul de ciocolata", a precizat Erwin Vondenhoff.
El a mai spus ca romanii privesc ciocolata ca pe un cadou sau ca pe un rasfat absolut excep