Părinţii se plâng că magazinele scot la vânzare haine care sexualizează fetiţele, arată un studiu realizat în Mare Britanie de compania Mintel. Potrivit cotidianului „The Daily Mail“, cel puţin unu din trei adulţi crede că liniile de haine create pentru a fi purtate de fetiţe zi de zi sunt mai degrabă pentru adulţi.
Experţii spun că marile magazine îşi propun ca public ţintă fete mult prea mici cărora le „vând" versiuni ale unor ţinute provocatoare purtate de unele dintre celebrităţile lor preferate, precum Miley Cyrus. De asemenea, aceştia cred că magazinele exploatează faptul că a crescut numărul mămicilor foarte tinere, pasionate de modă, care îşi îmbracă bebeluşii ca versiuni ale lor în miniatură.
În luna aprilie a anului trecut, magazinul Primark a fost obligat să scoată de la vânzare gama de bikini pentru copii după un protest public care a culminat cu o declaraţie a prim-ministrului David Cameron, ce a numit vânzarea „scandaloasă".
Bikinii, roz cu steluţe aurii, sau negri cu buline albe erau creaţi pentru fete de 7 sau 8 ani. În aceeaşi lună, lanţul Tesco a fost criticat pentru că a vândut pantofi cu toc ca ai prinţeselor Disney pentru fetiţe de la trei ani în sus. Deşi a scos bikinii de pe rafturile magazinelor, Primark continuă să vândă „My First Bra" („Primul meu sutien" - în trad.), pentru fetele de şcoală primară.
Studiul a fost efectuat pe un eşantion de 2.000 de persoane. 36% din intervievaţi au declarat că nu sunt de acord cu noile linii de îmbrăcăminte pentru copii, iar din femei, 41% s-au declarat nemulţumite. Dintre cei cu vârste între 45 şi 54 de ani, aproape jumătate au fost împotriva hainelor care sexualizează micuţele.