Românii vor folosi tot mai mult cardurile co-branded pe măsură ce comercianţii şi banca emitentă vor ataşa tot mai multe beneficii pe aceste instrumente financiare
Cardurile co-branded sunt emise de bănci sau instituţii financiare nonbancare în parteneriat cu alte companii, precum supermarketuri, firme de telefonie mobilă, linii aeriene sau magazine de electrocasnice. Principala diferenţă faţă de alte tipuri de carduri este că la cele co-branded posesorii primesc reduceri sau puncte de fidelitate la fiecare utilizare.
"Tendinţa de folosire a cardurilor co-branded pentru plăţi cotidiene se va accentua pe măsură ce comercianţii şi banca emitentă vor ataşa tot mai multe beneficii pe aceste carduri, ceea ce în final va duce la creşterea volumelor tranzacţionate pe card la comercianţi", a declarat pentru gândul Cătălin Creţu, director general pentru România al Visa Europe.
În general, dobânda anuală efectivă (DAE) la aceste carduri este cuprinsă între 20% şi 55%, iar perioada de graţie de 50-60 de zile. Limita maximă de creditare poate ajunge până la 20.000 de lei.
Reduceri de preţ la cât mai mulţi comercianţi
Cătălin Creţu spune că noua tendinţă este ca băncile să negocieze discounturi pentru clienţi cu mai mulţi comercianţi reuniţi într-un program de fidelizare, astfel încât deţinătorul de card să aibă acces la reduceri de preţ oferite de mai mulţi comercianţi parteneri
În general, cardurile co-branded pot fi folosite şi pentru retragerea de numerar de la bancomate, pentru achiziţia de produse şi servicii de la comercianţii acceptanţi sau pentru plăţi online.
Unde se folosesc cel mai des cardurile co-branded
În ceea ce priveşte domeniile comercianţilor preferaţi de posesori ca parteneri pentru un card co-branded, un studiu comandat de MasterCard anul trecut arată că românii îşi doresc un card co-branded cu supermarke