După aproape şapte luni de la prăbuşirea elicopterului militar israelian SIKORSKI CH-53D în Bucegi, procurorii români au încheiat cercetările şi au stabilit cauzele catastrofei. Potrivit unui comunicat de presă primit din partea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie s-a dispus “neînceperea urmăririi penale cu privire la evenimentul aviatic ce a avut loc la data de 26.07.2010, orele 14.42, pe raza localităţii Fundata – judeţul Braşov.”
Elicopterul avea la bord un echipaj compus din şapte membri, din care şase cadre militare din rândul Forţelor Aeriene Israeliene (un pilot comandant, un copilot şi un mecanic de bord, aflaţi în cabina de pilotaj, doi piloţi de rezervă, un mecanic de bord, şi un ofiţer al Forţelor Aeriene Române (observator).
Catastrofa aeriană s-a soldat cu moartea violentă a celor şapte cadre militare precum şi cu distrugerea totală a elicopterului.
Cadrele militare israeliene se aflau pe teritoriul României pentru a participa la exerciţiul de antrenament în comun al Forţelor Aeriene Române şi Forţelor Aeriene Israeliene în scopul creşterii eficienţei bilaterale, a nivelului de standardizare şi interoperabilitate în spaţiul aerian operaţional.
Traiectul de zbor aprobat pentru misiune a fost: Boboc, zona Buzău – Verneşti, zona Măneciu – Fundata (cu zbor de antrenament în zonă), zona Câmpulung Muscel – Curtea de Argeş (cu zbor de antrenament în zonă), Vârfu Negoiu – Piatra Craiului – Poiana Ţapului (cu zbor de antrenament în aceste zone), Boboc.
Obiectivul misiunii era de instruire a piloţilor pentru efectuarea zborului şi navigaţiei aeriene la munte, la altitudine mare şi înălţime mică faţă de formele de relief şi de efectuare a aterizărilor la cote înalte.
Cercetările efectuate au relevat faptul că la originea catastrofei aeriene în care a fost implicat elicopterul militar de tipul SIKOR