Vânzările producătorilor de articole de lux au crescut anul trecut, deşi 2010 a fost un an de criză, cu măsuri de austeritate, consum „anemic“ şi rate mari ale şomajului. Companii precum Louis Vuitton, Hermès, Cartier şi Prada au anunţat că profiturile înregistrate în 2010 s-au majorat considerabil, impulsionate de avansul economic al Chinei.
Criză sau nu, clienţii producătorilor de articole de lux au continuat să cheltuiască în anul care s-a încheiat, iar asta s-a reflectat în câştigurile companiilor. Reprezentanţii grupului LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) au anunţat că veniturile încasate în 2010 au atins un nou record, ajungând la 20,3 miliarde de euro (o creştere de 19% faţă de 2009).
De asemenea, producătorul de accesorii de lux Hermès (intrat în 2010 sub umbrela LVMH) a avut vânzări cu 25% mai mari anul trecut. Fără a înainta o sumă exactă, executivii companiei au anunţat că se aşteaptă la o majorare de 40% a profitului faţă de 2009.
DEPRECIEREA EURO, BUNĂ PENTRU PRODUCĂTORI
Datele încurajatoare se datorează atât creşterii economice înregistrate în ultimele luni din 2010, cât şi cursului de schimb slab al monedei unice europene, arată „The Wall Street Journal".
Vânzările de bijuterii din SUA au crescut cu 7,7% în 2010, potrivit datelor emise de Departamentul Comerţului la 3 februarie. Sumele cheltuite de americani în acest sens au atins un nou nivel-record (63,4 miliarde de dolari).
Richemont (compania care deţine brandurile Cartier şi Jaeger-LeCoutre) a anunţat o creştere „semnificativă" a profitului net. În prima jumătate a anului trecut, vânzările în euro ale Richemont au crescut cu 37%, a declarat pentru „Dow Jones Newswire" Johann Rupert, director executiv şi preşedinte al grupului.
Reprezentanţii grupului italian Prada au anunţat ieri că profitul operaţional pentru anul trecut depăşeşte estimările iniţiale