· Bloodhound SSC va fi propulsată de un motor Eurofighter dar şi de o rachetă hibrid alimentată cu oxigen
Recordul mondial de viteză pe sol este de 1.228 de kilometri pe oră şi a fost stabilit în octombrie 1997 de Thrust Supersonic Car, un vehicul propulsat de două motoare de avion produse de Rolls Royce.
În 2012, însă, sunt şanse mari ca acest record să fie spulberat pentru că englezii au început construcţia maşinii care să ruleze cu 1.000 de mile pe oră, adică 1.610 de km/h. Designul acesteia a fost făcut public luni, după mai bine de trei ani în care s-a lucrat la el, şi aparent nu are nimic ieşit din comun. Va avea forma unui avion cu reacţie, va fi propulsată de un motor Eurofighter-Typhoon, dar va avea şi un motor V12 de Formula 1, care să pompeze oxigenul în racheta hibrid menită să ducă vehiculul dincolo de limita celor 1.000 de mile.
Greutatea ei va fi de şase tone, roţile, care vor trebui să suporte 10.000 de rotaţii pe minut, vor fi create dintr-un aliaj special de aluminiu, iar pentru că testul va avea loc pe fundul lacului Pan Hakskeen, din Africa de Sud, şi există riscul ca bucăţi de pământ să le lovească, acestea vor fi protejate de apărători speciale.
Doar că nu se ştie, încă, ce formă vor avea pentru că mai sunt de pus la punct câteva mici detalii. În ceea ce priveşte construcţia efectivă a acestei supermaşini ea va începe înainte de Paşte, când vor fi gata primele componente.
După ce au dezvăluit designul Bloodhound SSC, englezii au prezentat şi un filmuleţ în care este simulată o întrecere cu un avion Eurofighter, întrecere câştigată, cum altfel, de supermaşină.
· Bloodhound SSC va fi propulsată de un motor Eurofighter dar şi de o rachetă hibrid alimentată cu oxigen
Recordul mondial de viteză pe sol este de 1.228 de kilometri pe oră şi a fost stabilit în octombrie 1997 de Thrust Supersonic Car, un