Chiar dacă rezultatul sondajului pe care edilul constănţean l-a comandat în vederea consultării populaţiei Constanţei despre necesitatea înfiinţării Poliţiei Locale nu a fost făcut încă public, se pare că într-un final această structură se va constitui
Cel puţin, aşa se deduce din proiectul de hotărâre care vizează înfiinţarea Comisiei Locale de Ordine Publică a municipiului Constanţa şi aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare, structură care trebuie înfiinţată potrivit Legii 155/2010 a Poliţiei Locale.
Din structura care va fi înfiinţată vor face parte primarul Radu Mazăre, şeful poliţiei municipiului Constanţa, cel al Poliţiei Locale, secretarul municipiului - Marcela Enache şi trei dintre consilierii locali care vor fi desemnaţi în urma propunerii şi votului aleşilor în şedinţa care va avea loc joia viitoare. Rolul acestei comisii este unul strict consultativ. Proiectul de hotărâre a primit deja avizul Direcţiei Poliţiei Comunitare de Siguranţă Rutieră şi a directorului executiv Vasile Bălan. Dintre atribuţiile comisiei amintim cele referitoare la asigurarea unei cooperări între instituţiile şi serviciile publice cu atribuţii în domeniul ordinii şi siguranţei publice şi elaborarea planului de ordine şi siguranţă. În hotărâre se precizează că această comisie locală nou înfiinţată se reuneşte trimestrial, la convocarea primarului sau a două treimi din numărul consilierilor locali, dacă este necesar.
Reamintim că la mijlocul lunii ianuarie, primarul Radu Mazăre anunţa că vrea să facă un sondaj pentru a-şi consulta constănţenii despre oportunitatea înfiinţării poliţiei locale, cu comsecinţa reducerii unor cheltuieli cuprinse anul trecut în bugetul local. Teoretic, sondajul ar trebui să se finalizeze azi, urmând ca mai apoi edilul să facă publice rezultatele, aşa cum a promis. Însă, după cum arată proiectul de hotărâre referitor la înfi