Filmuleţele cu MO, robotul burtos ruginit de la băutură şi camaradul său, F.O.C.A., au făcut deja peste un milion de vizionări pe internet. Primul filmuleţ cu MO şi F.O.C.A., numit simplu „Tatuaj“ şi lansat pe youtube în urmă cu două săptămâni, a ajuns până ieri la ora 13.00 la aproape 530.000 de vizionări.
Al doilea filmuleţ, „Vin“, lansat în urmă cu o săptămână, a ajuns la aproape 330.000 de vizionări, pentru ca al treilea, „Defect“, să adune deja peste 200.000 de vizionări în doar două zile. În spatele acestui serial, care a făcut mai multe vizionări zilnice decât orice alt produs autohton de gen, stă sibianul Mihai Banea şi prietenii săi de la creativemonkeyz.com, un site care oferă gratuit lecţii şi elemente grafice.
Singur sub duş
Codin Sebastian Pop (25 de ani), Ramona Cordoş (22 de ani) şi Mihai Banea (24 de ani) au lansat creativemonkeyz.com în august 2010 pentru a oferi gratis celor interesaţi elemente grafice şi tutoriale de folosire a programelor de design şi grafică. La sfârşitul anului trecut cei trei s-au gândit să introducă lecţiile cu câte un filmuleţ amuzant, pentru a le face mai atractive. „Ideea de a folosi nişte personaje roboţi mi-a venit în timp ce eram la duş“, povesteşte Codin. MO e apelativul pe care-l folosesc între ei prietenii din gaşca lor (se salută cu „ce fa’ mo?“), iar F.O.C.A. vine de peste tot şi de nicăieri. „Era pe vremuri un rapper clujean, Ais The Chef, care cânta ceva de genul «Este Cluj-Napoca/ Îmi iubesc oraşul/ Cum iubeşte oceanul foca». Cred că aveam versurile astea în cap când i-am pus nume“, explică Codin, precizând că până la urmă Ramona a găsit o explicaţie mai „aplicată“ acronimului: Fabricat Original Cu Aluminiu. Povestea pilot spune că MO şi F.O.C.A. intră în dizgraţie la apariţia primilor roboţi de talie mare, fiind „uitaţi“ într-un depozit al Institutului Naţional de Robot